Acties Arkive
1+1 Cyber November Aanbiedingen voor je aankopen op Arkive Doe de aankoop met de kortingen die nu beschikbaar zijn
1+1 Cybernovember Ondanks de toegenomen aandacht voor duurzaamheid, doen de schoonheids en huidverzorgingsindustrieën niet genoeg om verspilling tegen te gaan, zeggen critici Net als in kleding, wordt afval ingebouwd in het bedrijfsmodel van schoonheid Het meeste werk om verspilling tegen te gaan, heeft tot dusverre echter te maken gehad met verpakkingen, terwijl andere bronnen over het hoofd werden gezien Afval wordt gegenereerd door formuletesters, onverkochte of geretourneerde producten en items die vervallen in magazijnen of in de winkelrekken Wat het probleem nog groter maakt, is het gebrek aan gegevens over hoeveel er daadwerkelijk wordt verspild, evenals een gebrek aan oplossingen om dat afval beter te beheren Met retailers die onverkochte voorraad terugsturen naar merken; verlopen of stopgezette producten die naar de stortplaats worden gestuurd; en ongebruikte producten die bij klanten thuis liggen, is het onmogelijk om de werkelijke aantallen afval in de schoonheidsindustrie vast te stellen Arnaud Plas, mede oprichter en CEO van Prose zegt dat hij zijn eigen onderzoek heeft gedaan en schat dat tussen de 20 en 40 procent van de schoonheidsproducten, afhankelijk van de categorie, als afval eindigt "DOOR RACHEL CERNANSKY"