Als je een aanbieding ziet die niet de genoemde korting weergeeft, of een kortingscode van Coursera werkt niet, laat het ons weten. Wij gaan het dan zo snel mogelijk corrigeren. Laatst bijgewerkt: 2024-11-11
Korting | Omschrijving | Vervaldatum |
---|---|---|
50% | Bespaar 50% door een vriend uit te nodigen voor Coursera (voor jou en voor de Oferta | 2024-11-30 |
10% | Coursera aanbiedingen en deals
| 2024-11-22 |
Het online leerbedrijf Coursera werd in 2012 opgericht door twee professoren van de Stanford University. Ze boden MOOC's of massale open online cursussen aan van partneruniversiteiten, waaronder Stanford, de University of Michigan en de University of Pennsylvania.
De huidige CEO Jeff Maggioncalda beschrijft het als 'een bedrijf dat zich inzet om de wereld te helpen opleiden'. Veel van de aangeboden cursussen zijn gratis of hebben een gratis onderdeel. Het heeft ook het aantal partners vergroot en biedt nu cursussen aan van universiteiten over de hele wereld zoals Sciences Po in Frankrijk, van bedrijven zoals Goldman Sachs en van instellingen zoals The Museum of Modern Art.
Maar Coursera heeft misschien ook bedacht hoe je geld kunt verdienen. Het biedt certificeringen, bedrijfstrainingen en zelfs volledige universitaire graden tegen een fractie van de kosten die de partneruniversiteiten in rekening brengen voor studenten die op de campus zijn ingeschreven. Het is een formule die Maggioncalda ertoe heeft aangezet te zeggen dat het privébedrijf meer dan een miljard dollar waard is.
De financiële en tijdvereisten voor veel professionals om weer naar school te gaan, kunnen overweldigend zijn, zei Maggioncalda. Maar het wordt goed te doen 'als je dat diploma haalt en het is hetzelfde diploma van een topuniversiteit. En je kunt het van dezelfde professoren krijgen, je krijgt het voor de helft van de prijs, je hoeft je baan niet op te zeggen, je hoeft je gezin niet te verplaatsen. '
Maggioncalda denkt dat de toekomst van het hoger onderwijs veel lijkt op het model van Coursera.
'Ik denk dat je binnenkort een wereld gaat zien waar bijna al het leren, online en op de campus, online gebeurt.'
Resultaten van de leerling op Coursera: 87% van de mensen die leren voor professionele ontwikkeling rapporteert carrièrekansen zoals het krijgen van een promotie, een verhoging of het starten van een nieuwe carrière.
Pas wat je leert toe met quizzen in eigen tempo en praktische projecten. Krijg feedback van een wereldwijde gemeenschap van leerlingen.
Wij hebben de oplossing: trainings- en ontwikkelingsprogramma's van wereldklasse, ontwikkeld door topuniversiteiten en bedrijven. Allemaal op Coursera for Business.
Zelfs vóór de pandemie van het coronavirus groeide het aantal online leermogelijkheden. Maar nu, met ongeveer anderhalf miljard studenten wereldwijd ontheemd van scholen, worstelen onderwijsinstellingen om e-learning tools aan te bieden.
Net als bij thuiswerken, laat COVID-19 ons misschien zien wat er mogelijk is in onderwijs op afstand. Jeff Maggioncalda, CEO van het online leerplatform Coursera, zei: 'Online leren, met de mogelijkheid om op afstand te werken, is volgens mij een geweldige kans om niet alleen te leren, maar ook banen te bieden aan een veel bredere klasse van mensen.' Coursera zet college en andere lezingen online voor leren op afstand. Het is gevestigd in Palo Alto, Californië en heeft dit jaar tientallen miljoenen nieuwe klanten binnengehaald.
Tijdens de pandemie heeft het bedrijf veel van zijn cursussen in noodsituaties geopend, zodat hogescholen die hun campussen sloten het leren kunnen blijven stromen door curricula te bouwen bovenop reeds opgenomen lezingen.
Maggioncalda sprak met David Brancaccio, gastheer van 'Marketplace Morning Report', over de grote toename van de belangstelling voor online leren sinds het begin van de pandemie en hoe Coursera omgaat met de grote toestroom van studenten. Het volgende is een bewerkte transcriptie van hun gesprek.
David Brancaccio: Wat is hier de dynamiek? Het moeten mensen zijn die zijn opgesloten met extra tijd en iets nieuws willen leren.
Jeff Maggioncalda: Het is een aantal dingen, maar daar begint het echt mee. Als we kijken naar UNESCO, die scholen en leerlingen volgt, ontdekten ze dat in april 1,6 miljard leerlingen hun school hadden gesloten. En dus besloten veel van deze studenten, en ook de mensen, die vanuit huis werken, vanuit huis: 'Ik heb nog wat tijd, ik wil graag blijven leren.' En grotendeels kwamen ze naar Coursera en andere plaatsen zoals Coursera. Sinds half maart zagen we 14 miljoen nieuwe geregistreerde studenten, we hebben nu 64 miljoen studenten en bijna 30 miljoen cursusinschrijvingen. Dit is 500% meer dan in dezelfde periode een jaar geleden. Dus veel vraag van studenten thuis en van mensen die thuis werken.
Brancaccio: Mensen die extra tijd hebben of misschien niet meer hoeven te pendelen, dus ze hebben wat extra tijd. Maar we hebben ook tientallen miljoenen mensen door de pandemie zonder werk verdreven en sommige of velen zullen hun oude baan niet terug krijgen. Merk je dat mensen proberen nieuwe vaardigheden op te doen door online te leren?
Maggioncalda: Absoluut. Als we kijken naar de top vijf cursussen op Coursera in 2020, in termen van populariteit, is de nummer één cursus, met 2,2 miljoen inschrijvingen, de wetenschap van welzijn. Het is een cursus van Yale die vertelt hoe je keuzes maakt om jezelf gelukkig te maken en de biologie van geluk. Nummer twee is Machine Learning van Stanford. Nummer drie is programmeren voor iedereen in Python, van de Universiteit van Michigan, dan leren hoe te leren en vervolgens Engels voor loopbaanontwikkeling van de Universiteit van Pennsylvania. Dus zeer baanrelevante, praktische cursussen lijken de cursussen te zijn waar de meeste mensen zich op richten.
Jeff Maggioncalda trad in juni 2017 in dienst bij Coursera als CEO. Eerder was hij 18 jaar lang de oprichtende CEO van Financial Engines Inc, een bedrijf dat mede is opgericht door econoom en Nobelprijswinnaar William Sharpe. Financial Engines groeide snel onder leiding van Jeff en leverde hoogwaardig online investeringsadvies dat miljoenen mensen heeft geholpen te sparen en zich voor te bereiden op hun pensioen. Jeff heeft ook als consultant gewerkt bij McKinsey & Company en Cornerstone Onderzoek, en blijft werkzaam als directeur van Silicon Valley Bank, Inc. Hij behaalde een MBA aan de Stanford Graduate School of Business en een bachelordiploma in economie en Engels aan Stanford University. In zijn vrije tijd is Jeff een levenslange leerling en trotse vader, en studeert hij graag muziektheorie en brengt hij tijd door met zijn vrouw en drie dochters.
Coursera is opgericht door twee hoogleraren informatica aan Stanford met de visie om iedereen overal levensveranderende leerervaringen te bieden. Het is 's werelds grootste online leerplatform voor hoger onderwijs. 190 van 's werelds beste universiteiten en branchedocenten werken samen met Coursera om cursussen, specialisaties en graden aan te bieden die meer dan 43 miljoen studenten over de hele wereld in staat stellen hun carrièredoelen te bereiken. 2.000 bedrijven vertrouwen op ons ondernemingsplatform Coursera for Business om hun talent te transformeren. Coursera for Government voorziet overheidsfunctionarissen en burgers van veelgevraagde vaardigheden om een concurrerend personeelsbestand op te bouwen. Coursera wordt ondersteund door investeerders, waaronder Kleiner Perkins, New Enterprise Associates, GSV Capital, Learn Capital en SEEK Group.
Coursera is een wereldwijd online leerplatform dat in 2012 is opgericht door Stanford informatica-professoren Andrew Ng en Daphne Koller die enorme open online cursussen (MOOC), specialisaties en graden aanbiedt.
Coursera werkt samen met universiteiten en andere organisaties om online cursussen, specialisaties en graden aan te bieden in verschillende onderwerpen, zoals engineering, data science, machine learning, wiskunde, bedrijfskunde, informatica, digitale marketing, geesteswetenschappen, geneeskunde, biologie, sociale wetenschappen , en anderen.
De startup haalde een initiële financieringsronde van $ 16 miljoen op, ondersteund door Kleiner Perkins Caufield & Byers en New Enterprise Associates. In 2013 leidde de Wereldbankgroep de Series B-investering, die in totaal $ 63 miljoen bedroeg. In 2015 leidde EDB Investments de Series C-ronde van durfkapitaalfinanciering, die in totaal meer dan $ 60 miljoen bedroeg. In 2017 haalde het bedrijf $ 64 miljoen op van zijn bestaande investeerders in de serie D-financieringsronde. In 2019 haalde het bedrijf $ 103 miljoen op in Series E-financieringsronde van de SEEK Group, Future Fund en NEA. Het bedrijf bereikte een waardering van $ 1 miljard + in 2019. In juli 2020 kondigde het bedrijf aan dat het $ 130 miljoen aan Series F-financiering had opgehaald en de waardering had geüpdatet naar $ 2,5 miljard.
Coursera-cursussen duren ongeveer vier tot twaalf weken, met een tot twee uur video-lezingen per week. Deze cursussen bieden quizzen, wekelijkse oefeningen, peer-grade opdrachten, een optionele Honours-opdracht en soms een afstudeerproject of examen. Cursussen worden ook op aanvraag gegeven, in welk geval gebruikers de tijd kunnen nemen om de cursus te voltooien met al het beschikbare materiaal tegelijk. Vanaf mei 2015 bood Coursera 104 on-demand cursussen aan, het biedt ook begeleide projecten die korte, 2-3 uur durende projecten zijn die gedaan kunnen worden en het is erg handig voor studenten.
Vanaf 2017 biedt Coursera volledige masterdiploma's aan. Ze begonnen eerst met Master's in Innovation and Entrepreneurship (OMIE) van HEC Paris en Master's of Accounting (iMSA) van de University of Illinois, maar zijn verder gegaan om Master of Computer Science in Data Science en Master of Business Administration (iMBA) aan te bieden, beide van de University of Illinois. Ook als onderdeel van MBA; er zijn enkele cursussen die afzonderlijk worden aangeboden en zullen worden opgenomen in het curriculum van MBA wanneer ze worden ingeschreven voor soortgelijke digitale marketingcursussen.
Vanaf december 2019 is het totale aantal partners meer dan 200 in 29 landen. Coursera werkt voornamelijk met universiteiten en hogescholen, maar ook met bedrijven (zoals Google) en overheden. Universitaire partners zijn onder andere de Universiteit van São Paulo in Brazilië, University of London in het VK, Indian School of Business of India, Yonsei University in Korea en instellingen zoals Yale, University of Illinois en University of Pennsylvania.
In september 2013 kondigde het aan dat het $ 1 miljoen aan inkomsten had verdiend door de verkoop van geverifieerde certificaten die een succesvolle voltooiing van de cursus bevestigen. Coursera introduceerde in 2013 voor het eerst een reeks op kosten gebaseerde cursusopties, waaronder geverifieerde referenties voor voltooiing. Vanaf oktober 2015 had het bedrijf in totaal $ 146,1 miljoen aan durfkapitaal opgehaald.
In januari 2016 heeft Coursera vergoedingen ingevoerd om cijfers en beoordelingen te behalen voor 'de overgrote meerderheid van cursussen die deel uitmaken van specialisaties'. Het bedrijf biedt financiële steun aan mensen die een behoefte aantonen.
In juli 2016 lanceerde het bedrijf een bedrijfsproduct genaamd Coursera for Business. TechCrunch merkt op dat het bedrijf "zich heeft opengesteld voor extra inkomsten uit de lucratieve zakelijke e-learningmarkt, die volgens sommige rapporten alleen al in de VS $ 12 miljard waard was". Klanten van Coursera for Business zijn L'Oréal, Boston Consulting Group en Axis Bank.
In oktober 2016 lanceerde Coursera een maandelijks abonnementsmodel voor specialisaties, samen met een gratis proefperiode van 1 week. Het bedrijf heeft gezegd dat de abonnementskosten zullen variëren, 'afhankelijk van het onderwerpgebied'.
In januari 2017 lanceerde het bedrijf Coursera voor overheden en non-profitorganisaties. Coursera heeft partnerschappen aangekondigd met het Institute for Veterans & Military Families (IVMF) in de Verenigde Staten en entiteiten in Egypte, Mongolië, Singapore, Maleisië, Pakistan en Kazachstan. In juni 2017 werd Jeff Maggioncalda de CEO van Coursera.
In maart 2018 lanceerde Coursera zes volledig online opleidingen, waaronder de bachelor- en masterkwalificaties in verschillende domeinen.
Coursera werd formeel gelanceerd in januari 2012 met de missie: 'We streven ernaar het beste onderwijs ter wereld gratis beschikbaar te maken voor iedereen die ernaar op zoek is.' Coursera had op dat moment geen business model.
In juli van dat jaar verkreeg The Chronicle of Higher Education de overeenkomst betreffende de relatie van Coursera met een van haar partners, de University of Michigan in Ann Arbor, op verzoek van de Freedom of Information Act. De overeenkomst bevatte een sectie met acht mogelijke bedrijfsmodellen, waardoor de universiteit in feite bewust werd van de manieren waarop Coursera uiteindelijk zou kunnen proberen geld te verdienen aan cursussen. De bedrijfsmodellen omvatten: certificering, beveiligde beoordelingen, werving van werknemers, screening van werknemers of universiteiten, door mensen verstrekte bijles of handmatige beoordeling, bedrijfs- / universitair ondernemingsmodel, sponsoring en collegegeld. De overeenkomst toonde ook aan dat Coursera 6-15% van de totale inkomsten en 20% van de brutowinst op haar cursussen met universiteiten zou delen.
Slechts een maand na zijn experiment met Career Services kondigde Coursera in januari 2013 de Signature Track aan. Signature Track 'koppelt cursussen veilig aan echte identiteit' via een geverifieerd certificaat, dat tussen de $ 30 en $ 100 kost. Bij de lancering kwamen zes cursussen in aanmerking voor de geverifieerde track. Studenten die met economische tegenspoed worden geconfronteerd, kunnen financiële steun aanvragen.
Negen maanden na de lancering kende Coursera $ 1 miljoen omzet door de verkoop van 25.000 verkopen van geverifieerde certificaten onder de 4,7 miljoen studenten. Vijf maanden later bedroegen de cumulatieve inkomsten naar verluidt $ 4 miljoen.
Het is heel goed mogelijk dat een klein aantal populaire cursussen heeft bijgedragen aan het grootste deel van deze inkomsten. In een interview in april 2014 met Class Central zei professor David Bell van de Wharton School of Business van de University of Pennsylvania dat 10.000 mensen hadden zich aangemeld voor Signature Track in zijn cursus Introduction to Marketing, onderdeel van de Wharton Foundation Series. Voor $ 49 per geverifieerd certificaat voor de cursus had die ene cursus in iets meer dan een jaar bijna een half miljoen dollar aan inkomsten verdiend.
In november 2014, tot grote teleurstelling van sommige gebruikers, stopte Coursera met het aanbieden van gratis certificaten (bekend als Verklaringen van Verwezenlijking). Dit was het eerste teken dat Coursera mogelijk afstand zou doen van haar missie en dat MOOC's mogelijk niet gratis zouden blijven.
Eind 2014 begon Coursera met de wederopbouw van zijn technologieplatform om volledig zelfstudiecursussen te ondersteunen. Aanvankelijk waren er maar een paar cursussen beschikbaar en geen van deze cursussen bood gratis certificaten. In feite bevatte het nieuwe platform niet eens een manier voor een cursus om een gratis certificaat aan te bieden. Binnenkort zou Coursera alle nieuwe cursussen naar dit nieuwe platform gaan pushen.
Nu, in plaats van dat cursussen slechts een of twee keer per jaar beschikbaar zijn, kunnen gebruikers op elk moment een cursus starten volgens een zelfstudiemodel. Dit betekende dat Coursera nu het hele jaar door geld kon verdienen aan een cursus. Coursera koos uiteindelijk voor een flexibel sessiegebaseerd model, waarbij nieuwe sessies volgens een regelmatig schema starten, tweewekelijks of maandelijks.
Tot nu toe besloten de universiteiten welke cursussen ze moesten maken en starten. Medio 2015 besloot Coursera zijn lot in eigen handen te nemen. Het bedrijf maakte een lijst met specialisaties waarvan ze dachten dat ze die goed zouden verkopen, en vroeg universiteiten om een bod uit te brengen om ze te creëren. De winnende biedingen zouden een voorschot van $ 100.000 krijgen, dat zou worden terugbetaald met inkomsten uit de cursus.
In mei 2015 kondigde Coursera haar partnerschap met de eerste graad aan, met de Universiteit van Illinois in Urbana-Champaign. De iMBA zou naar verwachting ongeveer $ 20.000 kosten, minder dan de helft van de kosten van de meeste andere online en on-campus MBA-programma's.
Abonneer je op onze wekelijkse nieuwsbrief
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief, het is helemaal gratis! Wij houden je op de hoogte van de beste koopjes van Nederland. Krijg promotionele kortingen en aanbiedingen van je favoriete winkels. De beste coupons direct in je e-mail!
Elke maand vertrouwen vele shoppers op onze website om de beste kortingsbonnen voor honderden online winkels te vinden. Met een toewijding aan transparantie en vertrouwen helpen we slimme shoppers zoals jij al jaren met besparen.
Ons team van doorgewinterde winkelexperts, ondersteund door geavanceerde AI-technologie, voegt dagelijks honderden nieuwe codes toe. We zorgen alleen voor authentieke besparingen door elke kortingsbon te verifiëren en proberen misleidende "deals" zoveel mogelijk te vermijden.
Elke pagina wordt up-to-date gehouden met de nieuwste aanbiedingen, voortdurend verbeterd door dagelijkse controles en feedback van shoppers zoals jij. Meer weten over ons.
We stellen ons een wereld voor waarin iedereen, waar dan ook, zijn leven kan veranderen door toegang te krijgen tot 's werelds beste leerervaring. Elke cursus op Coursera wordt gegeven door topinstructeurs van universiteiten en bedrijven van wereldklasse, zodat je altijd en overal iets nieuws kunt leren. Honderden gratis cursussen geven u toegang tot on-demand videocolleges, huiswerkoefeningen en community discussie forums. Betaalde cursussen bieden extra quizzen en projecten, evenals een deelbaar cursuscertificaat na voltooiing. Schrijf u in voor begeleide projecten om werkrelevante vaardigheden en bedrijfstools binnen 2 uur te leren. Begeleide projecten hebben een eigen tempo, vereisen een kortere tijdsbesteding en bieden oefening met behulp van tools in real-world scenario's, zodat u de vaardigheden die u nodig heeft kunt opbouwen, precies wanneer u ze nodig heeft. Als je een specifieke carrièrevaardigheid wilt beheersen, overweeg dan om je in te schrijven voor een specialisatie. Je voltooit een reeks rigoureuze cursussen in je eigen tempo, gaat praktische projecten aan op basis van echte zakelijke uitdagingen en behaalt een specialisatiecertificaat om te delen met je professionele netwerk en potentiële werkgevers. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe carrière of je huidige wilt veranderen, professionele certificaten op Coursera helpen je om werkklaar te worden. Leer in uw eigen tempo van topbedrijven en universiteiten, pas uw nieuwe vaardigheden toe op praktische projecten die uw expertise onder de aandacht brengen van potentiële werkgevers, ontgrendel toegang tot middelen voor loopbaanondersteuning en verdien een loopbaanreferentie om uw nieuwe carrière een kickstart te geven. Hier vindt u de beste aanbiedingen en couponcodes die op de markt verkrijgbaar zijn!
Kortingscodes | 5 |
Beste korting | 50% |
Werkende kortingen | 1 |
Ingewisselde codes | 450 |