Als je een aanbieding ziet die niet de genoemde korting weergeeft, of een kortingscode van Flex Watches werkt niet, laat het ons weten. Wij gaan het dan zo snel mogelijk corrigeren. Laatst bijgewerkt: 2024-11-11
Over
Toen de moeder van Trevor Jones aan borstkanker overleed, verloor hij meer dan alleen een ouder - hij verloor de sleutelfiguur achter Flex Watches , zijn liefdadigheidsbedrijf. Het stijlvolle horlogebedrijf, dat hij samen met jeugdvriend Travis Lubinsky had opgericht, werd met haar opgericht als liefdadigheidsmuze en droeg een passende missie: 10 verschillende horloge-stijlen waarvan 10 procent van de opbrengst werd gedoneerd aan 10 goede doelen.
Toen Marcus in 2016 voor het eerst bij Flex aankwam, was hij verbaasd over de afwezigheid van de kleurrijke horloges en goede doelen die hem aanvankelijk tot het bedrijf hadden aangetrokken. Het werd hem al snel duidelijk dat Trevor, die de dood van zijn moeder niet aankon, Flex weg had gestuurd van zijn succesvolle merkmodel. Hij ontdekte ook nog een andere grote tekortkoming in het bedrijf: Travis, met zijn oog gericht op kostenbesparingen, haastte zich vaak met onafgemaakte en goedkoop gemaakte producten.
Om Flex weer op het goede spoor te krijgen, moest Marcus meer doen dan alleen "het merk opnieuw opbouwen met behulp van sociale media, met behulp van verpakking [en] productontwikkeling." Hij moest ook helpen om de emotionele wonden van Trevor te genezen. En dat deed hij met een ontroerende hart tot hart die de jonge oprichter ervan overtuigde om zijn passie voor liefdadigheid nieuw leven in te blazen en de erfenis van zijn moeder te omarmen.
Als gevolg hiervan werd het model '10 kleuren, 10 goede doelen, 10% donatie 'hersteld. Marcus heeft zelfs het uiterlijk van de winkeldisplays, verpakkingen en horlogeontwerpen van Flex herzien, waardoor het bedrijf weer op de weg naar succes is gekomen.
Vandaag bloeit Flex opnieuw met een hernieuwde focus, diverse ontwerpen en extra goede doelen aan boord. "We zijn verheugd om niet alleen onze tien doelen uit te breiden, maar meer doelen en de oorzaak per maand te introduceren. En steeds meer mensen erbij te betrekken en echt een verschil te maken in wat we doen", zegt Brad.
En, niet in de laatste plaats dankzij hun prestaties onder het toezicht van Marcus, is het kleine team van drie nu samengevouwen tot een nieuw bedrijf onder zijn paraplu: ML Creative. Het bedrijf, dat fungeert als een e-commerce en digitaal marketingbureau, werkt samen met een portfolio van Lemonis-merken zoals Inkkas, DiLascia, onder andere, om te helpen bij hun campagnes.
"Marcus herkende echt onze vaardigheden en ons vermogen om producten online te verkopen en samenhangende campagnes te maken, van de top van de trechter tot de remarketing en de conversie", zegt Travis over het nieuwe bureauleven van het Flex-team.
Dankzij Marcus 'talent voor het ontdekken van creativiteit en de passie voor het steunen van bedrijven met een goed doel, blijft Flex uitbreiden, waardoor het bedrijf ruim de tijd heeft om zijn liefdadigheidsmissie uit te voeren.
De kantoren op Flex Watches waren klein maar mooi ingericht. Marcus probeerde een van de nieuwe horloges waarvan de wijzerplaat naar buiten springt. Hij dacht dat het comfortabel en duurzaam aanvoelde, en voor $ 35 een werkbare prijs had.
Marcus vertelde Travis en Trevor dat de belangrijkste trekking voor hem het liefdadigheidselement van hun bedrijf was. Travis zei dat de verwisselbare wijzerplaatversie in de eerste generatie was en Flex Watches had onlangs een sporthorloge geïntroduceerd dat voor $ 100 werd verkocht. Marcus vertelde hen dat de horlogeconsument van vandaag op zoek is naar een goedkoop horloge, zeker in een tijd waarin iedereen een klok op zijn telefoon heeft. Travis legde uit dat de winkels waarmee ze te maken hadden gehad, hen vertelden dat ze geen horloges konden verhuizen die voor minder dan $ 100 werden verkocht, omdat ze het gevoel hadden dat ze niet genoeg winstmarge kregen door de horloges van hen te kopen voor $ 15 en ze te verkopen voor $ 35 per stuk. De jongens brachten de winkel onder, maar verloren uiteindelijk de deal. De nieuwe generaties van de Flex Watches werden niet verkocht. De winsten gleden weg.
Travis toonde Marcus hun derde generatie van Flex Watches, die verkrijgbaar was in roestvrij staal, brons, gouden plaat en roségoud en in de detailhandel werd verkocht voor $ 65. Marcus begreep niet waarom ze de liefdadigheidsinvalshoek in hun bedrijf hadden verlaten. Toen ze uitlegden dat hun klanten niet eens beseften dat er nog steeds een liefdadigheidselement aan de zaken, kromp Marcus ineen.
Trevor en Travis bezaten elk 41% van Flex Watches en hadden een derde investeerder. Trevor verzorgde het ontwerp en de marketing van Flex Watches terwijl Travis de leiding had over materialen en productie. De jongens deden er alles aan om de kosten laag te houden en Marcus vertelde hen dat dit te zien was aan de kwaliteit van het product.
Tegen het einde van het vierde kwartaal van het voorgaande jaar verdienden ze slechts $ 300.000 en verloren ze $ 75.000 nadat ze op een gegeven moment bijna $ 2 miljoen aan verkopen hadden bereikt. Trevor en Travis hadden hun verliezen gefinancierd met creditcards en omgekeerde hypotheken. Marcus wist wat het probleem was. Flex Watches was afgeweken van zijn oorspronkelijke missie om een verscheidenheid aan goede doelen te steunen. Elke deal die Marcus zou maken, moet een terugkeer inhouden naar de veelkleurige liefdadigheidshorloges die hem daar in de eerste plaats naar toe trokken.
Terwijl de twee Marcus een rondleiding door hun magazijn gaven, zei Trevor dat hij gewoon het magazijn was binnengelopen, wat hij zag leuk vond en ter plekke een bod had gedaan. Een soortgelijk scenario speelde zich af met de Flex Watches-verpakking. Ze kozen willekeurig een ontwerp om tijd en geld te besparen. Marcus zei dat ze wat due diligence moesten doen bij het nemen van deze grote beslissingen die van invloed zullen zijn op hun bedrijf. De verpakking van het product was minstens zo belangrijk als het product zelf als het ging om aankoopbeslissingen van klanten in een winkelomgeving. Ze deden niet veel om zich te onderscheiden van de concurrentie.
Marcus vertelde Trevor en Travis dat als hij had geweten dat ze het liefdadigheidsaspect van Flex Watches hadden opgegeven, hij niet had ingestemd om hen te komen bezoeken. Trevor legde uit dat de oorspronkelijke branding van Flex Watches hem te veel aan zijn moeder deed denken, die was overleden.
Trevor vertelde Marcus dat hij vond dat Flex Watches een waardering van $ 2 miljoen waard was, wat volgens Marcus veel OFF was voor een bedrijf dat zo'n dramatische omzetdaling had meegemaakt. Hij bood hen $ 400.000 aan in ruil voor 40% van hun omzet. Hij legde uit dat het investeringskapitaal zou gaan naar het betalen van de schulden van OFF en het verstrekken van cashflow, met een grotere focus op branding via sociale media. Dan zou elk van de vrienden een aandeel van 21% in hun bedrijf hebben. En, zoals altijd, zou Marcus de volledige controle over het bedrijf op zich nemen. Hoewel Travis het niet eens was met Marcus 'waardering van het bedrijf, besloten ze de deal aan te nemen en de controle uit handen te geven.
Marcus ontmoette de medewerkers om uit te leggen dat Flex Watches terugging naar de oorspronkelijke horlogeversie en liefdadigheidsaspect van het bedrijf. Trevor, Travis en Marcus ontmoetten toen Sheik Shoes, de winkel die hen had gevraagd hun prijs te verhogen. Marcus legde uit dat met een investering van $ 300 in een vrijstaande display voor de detailhandel, ze horloges zichzelf zouden verkopen en dat ze weg zouden lopen met een nettowinst van $ 500 voor elke display die in hun winkels werd opgesteld.
De Profit-host droeg de twee oude vrienden op om een vision board voor Flex Watches te maken. Het was een strijd, en ze vochten om een samenhangend concept en visie te bedenken. Marcus stond erop dat ze weer een merk moesten worden dat echt een verschil in de wereld maakte. Een nieuwe website die het verhaal van de goede doelen die ze hielpen vertelde en verkocht, was essentieel voor hun rebranding-inspanningen.
Marcus hielp Trevor en Travis te beseffen hoe belangrijk het is om hun visie over te brengen en de jongens maakten een succesvolle pitch voor Flip Flop Shop door hun verhaal te vertellen. De winkelier was niet geïnteresseerd in het verkopen van horloges, maar werd verkocht vanuit het liefdadigheidsaspect van hun bedrijf.
Abonneer je op onze wekelijkse nieuwsbrief
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief, het is helemaal gratis! Wij houden je op de hoogte van de beste koopjes van Nederland. Krijg promotionele kortingen en aanbiedingen van je favoriete winkels. De beste coupons direct in je e-mail!
Elke maand vertrouwen vele shoppers op onze website om de beste kortingsbonnen voor honderden online winkels te vinden. Met een toewijding aan transparantie en vertrouwen helpen we slimme shoppers zoals jij al jaren met besparen.
Ons team van doorgewinterde winkelexperts, ondersteund door geavanceerde AI-technologie, voegt dagelijks honderden nieuwe codes toe. We zorgen alleen voor authentieke besparingen door elke kortingsbon te verifiëren en proberen misleidende "deals" zoveel mogelijk te vermijden.
Elke pagina wordt up-to-date gehouden met de nieuwste aanbiedingen, voortdurend verbeterd door dagelijkse controles en feedback van shoppers zoals jij. Meer weten over ons.
Jeugdvrienden Trevor Jones en Travis Lubinsky begonnen in 2010 een uniek horlogebedrijf in Los Angeles. Het concept bestond uit het doneren van 10 procent van hun winst aan 10 verschillende goede doelen uit de verkoop van 10 verschillende kleuren horloges. Ondanks het betreden van een drukke en concurrerende horloge-industrie, genereerde Flex Watches meer dan $ 1 miljoen aan omzet in hun derde jaar in het bedrijfsleven, wat ook betekende dat hun goede doelen aanzienlijke donaties kregen om hun doelen te helpen.
Hun tweede versie van de Flex Watch omvatte verwisselbare wijzerplaten, die upsell mogelijk maakten, maar afweken van het oorspronkelijke liefdadigheidselement. De omzet kelderde en de omzet was in een vrije val. De twee eigenaren keken naar Marcus Lemonis en The Profit om te zien of hun horlogebedrijf flexibel genoeg was voor een herstel.
Marcus was op zoek naar accessoires om zijn succesvolle modemerken uit te breiden. De grootste aantrekkingskracht voor hem op Flex Watches was het charitatieve element, dat hij zag als een manier om winst te maken en een echt verschil te maken in het leven van mensen.
Kortingscodes | 4 |
Beste korting | 10% |
Werkende kortingen | 0 |
Ingewisselde codes | 37 |