Geschiedenis van Fossil kortingcodes.
Dit laat je het aantal Fossil kortingcodes van de afgelopen maanden zien, wat je kan helpen te zien wanneer je het meest waarschijnlijk codes op onze website kunt vinden.KortingscodeAanbieding
Aan
Het begon allemaal in 1984 toen de broers Kosta en Tom Kartsotis ongeveer $ 200 duizend investeerden om het bedrijf
Overseas Products International op te richten, met als doel horloges met een modieuze uitstraling te verkopen tegen betaalbare prijzen. De eerste batch van 1.500 horloges, gemaakt in Hong Kong, werd verkocht aan boetieks en warenhuizen in de stad Dallas, Texas. Kort daarna huurden de broers hun vriend Lynne Stafford (die later de vrouw van Tom werd) in om het ontwerp van de horloges te verzorgen, waardoor een retro-look werd gecreëerd met een creatief vleugje nostalgie dat de belangrijkste reden zou zijn voor het bestaan en het succes van merk. Horloges met visuals geïnspireerd op de jaren 30, 40 en 50, verkocht in warenhuizen en gespecialiseerde retailers, trokken al snel tieners en een jong publiek aan, tussen de 20 en 30 jaar. Vanaf dat moment zou het bedrijf zijn naam gaan geven aan de horlogewereld, dankzij het innovatieve en tijdloze ontwerp van zijn horlogelijnen. FOSSIL was het eerste Amerikaanse merk dat waarde en stijl toevoegde aan de horlogecategorie en ze transformeerde tot accessoire-mode, veel verder dan alleen de functie van het tonen van de tijd. In de rest van de jaren tachtig groeide het bedrijf, dat zijn naam veranderde in FOSSIL (naam gekozen omdat het de liefdevolle bijnaam was die de broers aan hun grootvader gaven, maar mogelijk te wijten was aan de retro-look van hun horloges), snel groeide, investeren in de diversificatie van modellen, nieuwe technologieën, design en reclame in invloedrijke mode- en lifestylemagazines die opiniemakers waren.
In 1989, met een omzet van US $ 20 miljoen, begon het bedrijf zijn horloges te verkopen in uitgebreide blikken en houten verpakkingen, waardoor het een nog nostalgischer en aantrekkelijker uiterlijk aan zijn producten gaf. Om de vraag van de consument verder te stimuleren, werd een marketingcampagne gelanceerd met FOSSIL-horloges om de polsen van modellen die betrokken waren bij avontuurlijke activiteiten in exotische omgevingen, een benadering die vergelijkingen opriep met de populaire mystiek rond de film 'Indiana Jones'. In 1990 introduceerde het bedrijf een lijn lederwaren op de markt, zoals portemonnees, riemen en tassen onder het merk FOSSIL, waarmee een diversificatie van zijn productlijn werd geïnitieerd. Bovendien zou de in deze tijd geïntroduceerde sieradenlijn enorm succesvol zijn. De internationale belangstelling voor FOSSIL-producten groeide snel en het bedrijf begon met een schuchtere expansie naar markten buiten de Verenigde Staten door aanvankelijk een dochteronderneming in Duitsland te installeren om zaken te doen op het Europese continent. Kort daarna, in 1991, opende het bedrijf zijn eerste Store-In-Store (een soort winkel in een andere winkel) in het populaire warenhuis Macy's in New York, wat een aanzienlijke stijging van de verkoop betekende. Zelfs aan het begin van dit decennium, nadat het in juni 1993 naar de beurs ging, begon het bedrijf een sterke internationale expansie met een productie van 4 miljoen horloges per jaar. Op dat moment stond een overeenkomst met Seiko het Japanse bedrijf toe om FOSSIL-horloges in Japan te distribueren, wat een aanzienlijke omzetstijging zou genereren in een markt die buitengewoon belangrijk zou worden voor het bedrijf.
Vanaf 1995, het jaar waarin FOSSIL zijn eerste zonnebrillencollectie lanceerde, begon het bedrijf zijn verkoopkanalen te diversifiëren en zijn eerste winkels te openen in het Outlet-concept; het openen van zijn eigen winkels exclusief gewijd aan de verkoop van accessoires in 1996; en het opzetten van zijn elektronische handel, aanvankelijk voor het Amerikaanse grondgebied, en later voor andere landen zoals Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Singapore en Australië. Sinds 1997 wordt FOSSIL, vanwege de kwaliteit en het tijdloze ontwerp van zijn horloges, gewild bij gerenommeerde merken, zoals het Italiaanse Diesel en Emporio Armani, om horloges onder licentie te produceren. Zo zou FOSSIL in de daaropvolgende jaren een van de grootste horlogefabrikanten ter wereld worden en altijd investeren in nieuwe trends en technologieën, zoals bijvoorbeeld TWIST, analoog uurwerk met kwarts en automatische energiebron. In 2000, met de komst van het nieuwe millennium, besloot FOSSIL om nieuwe marktsegmenten te betreden met de lancering van een complete kledinglijn gericht op een jonge doelgroep, waaronder shirts, broeken, t-shirts, jeans, rokken, jassen, jassen en jurken. In 2006 verwierf het bedrijf de fabricagelicentie voor horloges van het sportmerk Adidas. In de daaropvolgende jaren betrad FOSSIL nieuwe productcategorieën door in 2007 een complete lijn van
'Cold Weather'- accessoires (hoeden, handschoenen en sjaals) te lanceren; en kort daarna, in 2008, zijn eerste lijn herenschoenen, waaronder sportschoenen, casual schoenen, klassieke schoenen en laarzen. Ondanks dat het een casual modemerk is geworden, blijft de specialiteit van FOSSIL horloges, verkocht tegen prijzen tussen $ 65 en $ 400. Met verschillende stijlen, elk met meer of minder functies, zijn er horloges voor mannen en vrouwen. Vrouwen: van de meeste sportief en casual, tot de meest klassieke en gedurfde, passerende zakhorloges. Het merk staat nog steeds bekend om zijn uitgebreide collectie verzamelhorloges en heeft als thema personages uit films als Superman, Batman, Snoopy, Pokemon, Star Wars en vele anderen. In 2013 lanceerde het bedrijf een meer verfijnde lijn horloges, genaamd
FOSSIL SWISS , die wordt geproduceerd in Zwitserland.
Het merk ter wereld
Het brede assortiment van FOSSIL, gaande van traditionele horloges en brillen tot handtassen, lederwaren, schoenen, kleding en accessoires, wordt verkocht in 100 landen over de hele wereld via meer dan 4.000 verkooppunten als gespecialiseerde winkels en warenhuizen, 60 onafhankelijke distributeurs, cruiseschepen en een netwerk van 400 merkwinkels. Het bedrijf verkoopt zijn producten nog steeds via internet en catalogus (met een jaarlijkse distributie van meer dan 7,5 miljoen exemplaren).
Wist je dat?
Hoewel FOSSIL het belangrijkste merk is, bezit het bedrijf horlogemerken als Michele, Relic, Skagen en Zodiac. Het bedrijf brengt ook producten op de markt, met name horloges, onder de licentie van andere gerenommeerde merken zoals Diesel, Adidas, Burberry, Armani Exchange, DKNY, Mark Jacobs, Michael Kors, onder anderen. De verkoop van horloges met licentie is verantwoordelijk voor ongeveer 33% van de omzet van het bedrijf.
©2024 Auteursrechten voorbehouden, reproductie van de gehele of gedeeltelijke inhoud zonder toestemming van de auteur verboden!