Als je een aanbieding ziet die niet de genoemde korting weergeeft, of een kortingscode van Nickis.com werkt niet, laat het ons weten. Wij gaan het dan zo snel mogelijk corrigeren. Laatst bijgewerkt: 2024-11-14
Korting | Omschrijving | Vervaldatum |
---|---|---|
€20.00 | Kortingsbon Nickis.com Krijg €20.00 over de hele winkel HELLO20 | 2024-11-25 |
25% | Ontvang 25% extra korting op de wintersale bij Nickis.com ADD25 | 2024-12-31 |
10% | Shop met 10% extra korting bij Nickis.com met deze code ADD10 | 2024-12-31 |
15% | Profiteer nu van wel 15% extra korting met deze Kinderkleding nl kortingscode HB15 | 2024-12-31 |
€30.00 | Kortingsbon Nickis.com Feestelijke looks voor jongens en meisjes vanaf €30.00
| 2024-11-22 |
Niet omdat het nu zo trendy is, maar omdat de term bij veel ouders voor verwarring zorgt. Wat betekent het eigenlijk om duurzaam te produceren en in te kopen? We zouden willen dat er simpele antwoorden waren, maar in geen enkele branche is duurzaamheid een complexer vraagstuk dan in de mode. Geen enkele platenmaatschappij kan meer om het onderwerp heen, dat grotendeels komt doordat klanten om informatie vragen. Helaas, hoe meer de ecomodemarkt groeit, hoe verwarrender de vaak tegenstrijdige mix van duurzaamheidsboodschappen wordt. Plastic? Dat willen we echt niet. Maar we willen ook niet levend geplukt worden in een kinderjasje. Zijn eerlijke arbeidsomstandigheden voldoende om een product duurzaam te noemen - of zou dat nu niet de norm moeten zijn? Is biologisch katoen voldoende om als bewuste consumptie te worden bestempeld - of zijn er alternatieve materialen die minder water verbruiken (ja, die zijn er)? En dan zijn er natuurlijk de complexiteiten: gezinnen die veganistisch eten, willen zich vaak ook veganistisch kleden. Dierproefvrije mode is echter niet per se milieuvriendelijk. Vegan leer is immers niets meer dan plastic.
Duurzaamheid zit in ons DNA. Gewoon omdat we van kwaliteit houden. De meest duurzame modestukken zijn degene die het langst worden gedragen, wat voor ons betekent ingaan tegen de fast-fashion houding dat kindermode niet lang hoeft mee te gaan omdat kinderen toch zo snel groot worden. We houden van alles wat we bij NICKIS verkopen, niet alleen vanwege de stijl, maar ook vanwege de hoge kwaliteit en duurzaamheid. We zijn blij dat, omdat ouders over de hele wereld een gezonde planeet voor hun kinderen willen achterlaten, de vintage-trend niet alleen in de mode voor volwassenen aanslaat, maar ook in de kindermode. Degenen die drie kinderen hebben, hebben sowieso hun eigen kleine secundaire markt - anderen creëren het voor zichzelf en geven dit jack door aan de kinderen van hun vrienden, familieleden en buren.
Duurzaamheid alleen is natuurlijk niet genoeg om de planeet te redden. Duurzaamheid in kindermode moet veel verder gaan. Het gaat niet alleen om het welzijn van onze kinderen (pesticiden op katoen zijn uiteraard verboden), maar ook om hun toekomst (trefwoord: behoud van hulpbronnen). NICKIS richt onze merkinspanningen daarom op vier gebieden met de grootste ecologische en sociale impact: duurzame materialen, behoud van hulpbronnen, recycling en eerlijke werkplekken. Hier is een kort overzicht:
Er zijn verschillende eigenschappen die materialen duurzaam maken. Ze zijn gemaakt van biologische grondstoffen (bijv. GOTS-gecertificeerd biologisch katoen) of worden geproduceerd zonder chemicaliën (bijv. chroomvrij gelooid leer). We markeren ook als duurzaam die materialen waarvan de productie weinig water gebruikt - bijvoorbeeld lyocell, een garen gemaakt van cellulose (houtvezel). In tegenstelling tot verwante viscose, worden er tijdens de productie minder chemicaliën gebruikt. Viscose is echter geen probleem als de chemicaliën die nodig zijn voor de productie in een gesloten kringloop blijven, waarin veel producenten in Europa zich specialiseren. Ook de herkomst van de houtvezel is cruciaal - Stella McCartney gebruikt bijvoorbeeld alleen viscose met vezels uit duurzaam beheerde bossen.
Behoud van hulpbronnen betekent de ecologische voetafdruk van een productieproces zo klein mogelijk houden. We zien graag zo min mogelijk uitstoot, zo min mogelijk watervervuiling door chemicaliën en zo min mogelijk waterverbruik bij het kweken van de benodigde planten en bij de productie. Goede voorbeelden hiervan zijn de viscosefabrikanten Lenzing en Ecovero, met wie veel van onze labels samenwerken.
Het recyclen van gebruikte grondstoffen helpt om hulpbronnen te sparen. Zo verkleint gerecycled polyester je ecologische voetafdruk met 75% en verbruikt het 90% minder water dan First-Life polyester. Het is echter belangrijk om te weten dat de meeste kunststoffen niet oneindig recyclebaar zijn: de meeste waterflessen kunnen bijvoorbeeld niet tot een fles worden gemaakt, maar tot korrels die kunnen worden gebruikt om garen te maken. Als consument is het nog steeds beter om te letten op de vraag of een nieuw kledingstuk recyclebaar is (gemaakt van een materiaal dat kan worden "gedemonteerd" in zijn afzonderlijke componenten) dan een kledingstuk te kopen dat is gemaakt van meerdere vezelcomponenten die niet langer kunnen worden gedemonteerd (bijv. stretchkatoen).
Abonneer je op onze wekelijkse nieuwsbrief
Meld je aan voor de wekelijkse nieuwsbrief, het is helemaal gratis! Wij houden je op de hoogte van de beste koopjes van Nederland. Krijg promotionele kortingen en aanbiedingen van je favoriete winkels. De beste coupons direct in je e-mail!
Elke maand vertrouwen vele shoppers op onze website om de beste kortingsbonnen voor honderden online winkels te vinden. Met een toewijding aan transparantie en vertrouwen helpen we slimme shoppers zoals jij al jaren met besparen.
Ons team van doorgewinterde winkelexperts, ondersteund door geavanceerde AI-technologie, voegt dagelijks honderden nieuwe codes toe. We zorgen alleen voor authentieke besparingen door elke kortingsbon te verifiëren en proberen misleidende "deals" zoveel mogelijk te vermijden.
Elke pagina wordt up-to-date gehouden met de nieuwste aanbiedingen, voortdurend verbeterd door dagelijkse controles en feedback van shoppers zoals jij. Meer weten over ons.
NICKIS is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen en biedt wereldwijde verzending.Al meer dan 30 jaar biedt NICKIS een prachtig samengestelde selectie van exclusieve kindermode. Met Maria Sottor, succesvolle oprichter en moeder van 2 kinderen, heeft NICKIS zich gevestigd als een toonaangevende online boetiek in designer- en luxe kindermode. High-end merken zoals Gucci, Moncler en Bonpoint maken deel uit van het zorgvuldig geselecteerde assortiment dat bestaat uit meer dan 180 designermerken. Maria's voortreffelijke gevoel voor mode komt voort uit haar carrière bij Polo Ralph Lauren, haar passie voor beeldende kunst en design. Profiteer nu van onze waardebonnen en ga shoppen!
Kortingscodes | 11 |
Beste korting | €30.00 |
Werkende kortingen | 7 |
Ingewisselde codes | 474 |